nazanin

آموزش برنامه نویسی

nazanin

آموزش برنامه نویسی

یک برنامه رایانه ای ساده قادر به جابجایی چیزهایی است که می خواهید. چیزی که روی دکمه های فشار دادن کار می کند می تواند برنامه ای برای انجام این کار بر روی شیر روی تلفن هوشمند خود یا وقتی دو برابر کنید. بله ، می توانید وسایل برقی خود را با استفاده از تلفن های هوشمند خود روشن یا خاموش کنید.

۱۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یادگیری طراحی سایت چگونه است و چه مراحلی دارد؟

قبل از آن که به سراغ طی کردن مراحل یادگیری طراحی سایت بروید، لازم است بدانید که شما به عنوان یک طراح حرفه‌ای چه نیازهایی دارید؟ اکثر افراد نمی‌دانند که مراحل یادگیری این حرفه به چه شکل است و در ابتدای راه دچار سردرگمی می‌شوند. سوالاتی از قبیل آن که چه ابزارهایی برای این کار لازم است؟ کدام زبان‌های برنامه نویسی را باید بیاموزند و چگونه می‌توانند در این مسیر حرفه‌ای شوند، از جمله سوالاتی است که احتمالا شما هم با آن‌ها مواجه شده‌اید. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای طراح سایت شدن چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید.

مرحله اول

از گذشته تاکنون تکنولوژی‌های گوناگونی در جذابیت فرآیند طراحی سایت تاثیر داشته‌اند و تمام این تکنولوژی‌ها به زبان HTML منتهی می‌شوند. این زبان نشانه‌گذاری، اولین مهارتی است که باید به دست آورید. بزرگ‌ترین برنامه‌نویسان هم در ابتدا، کار خود را با استفاده از این زبان آغاز کرده‌اند. از HTML برای ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات یک سایت استفاده می‌کنند. این زبان به واسطه تگ‌ها کار می‌کند و در واقع این تگ‌ها هستند که مشخص کننده عناصر استفاده شده در صفحات وب می‌باشند.

مرحله دوم

همان‌طور که گفتیم، با استفاده از زبان HTML شما قادر خواهید بود ساختار کلی صفحات وب را بسازید، اما این صفحات ظاهری کاربرپسند ندارند. بنابراین به زبان دیگری نیاز پیدا می‌کنید تا این ضعف‌ها را به خوبی پوشش دهد. یکی از زبان‌هایی که به منظور زیباسازی صفحات وب استفاده می‌شود، CSS نام دارد. CSS مانند HTML نوعی زبان نشانه‌گذاری است که ساختار صفحات سایت را از چیدمان عناصر تا تغییر رنگ‌بندی و فونت‌ها شکل می‌دهد. این زبان به شما کمک می‌کند تا رنگ‌ها، فونت‌ها، ابعاد، سایزها، نحوه چیدمان عناصر و… را تعیین کنید؛ بنابراین یادگیری آن برای طراح سایت شدن ضروری است.

مرحله سوم

زمانی که تسلط لازم بر زبان‌های HTML و CSS را به دست آوردید، می‌توانید به خوبی صفحات وب ایستا را طراحی و راه‌اندازی کنید. اما این روزها کم‌تر سایتی پیدا می‌شود که از نوع ایستا باشد؛ چراکه اکثر کاربران به دنبال سایت‌های تعاملی و داینامیک هستند و تمایلی به استفاده از امکانات بیشتر آن دارند. پویا بودن سایت حس بهتری را به کاربر القا می‌کند. یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی که به منظور پویا کردن سایت‌ها استفاده می‌شود، جاوا اسکریپت نام دارد. این زبان بسیار سطح بالا بوده و مبتنی بر شی و تفسیری نیز می‌باشد.

سومین گامی که برای طراح سایت شدن باید بردارید، یادگیری و تسلط بر زبان جاوا اسکریپت (Java Script) می‎‌باشد. از این زبان می‌توان در حوزه برنامه نویسی سمت سرور (Server Side)، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و سایر برنامه‌های ویژه دسکتاپ استفاده کرد. به عبارتی دیگر، جاوا اسکریپت یک زبان همه فن حریف بوده و یادگیری آن برای طراحان سایت بسیار ضروری است.

مرحله چهارم

زمانی که شما سه زبان برنامه نویسی که تا اینجا نام بردیم را یاد بگیرید، قادر خواهید بود یک سایت را به طور کامل طراحی نمایید. اما در حال حاضر علاوه بر اینکه سایت‌ها باید ظاهر زیبایی داشته باشند، نیازمند منطق صحیح نیز هستند. به همین دلیل نیاز است سایت‌هایی ساخته شود که نیازهای کاربران را به درستی اجرا و پردازش کنند. اگر قرار است که شما به عنوان یک برنامه نویس سمت سرور یا حتی Full Stack فعالیت کنید، لازم است این دسته از زبان‌های برنامه نویسی مانند PHP را نیز فرا بگیرید.

مرحله پنجم

یکی از مراحل مهم یادگیری طراحی سایت که هرکس در مسیر خود باید به خوبی با آن آشنا شود، سئو یا همان بهینه‌سازی سایت است. بسیاری از طراحان تصور می‌کنند که سئو سایت در حوزه کاری آن‌ها قرار ندارد، در صورتی که یکی از عناصر تاثیرگذار بر بهینه بودن سایت، طراحی درست و اصولی آن است که بدون شک این بخش به طراح مربوط می‌شود. به عنوان مثال کاربردپذیری یکی از اصول مهم سئو است که بستگی به علم و مهارت طراح دارد.

برای آموزش طراحی سایت در استان گیلان ، می‌توانید از منابع آموزشی مختلفی استفاده کنید. در آموزشگاه‌های مختلفی مانند مجتمع آموزشی گیلار، گیلان مهارت و مجتمع فنی تهران - رشت، دوره‌های آموزشی طراحی سایت برگزار می‌شود.

  • maral mogheghi
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت چیست؟

پاورپوینت چیست؟

پاورپوینت یکی از جذاب ترین برنامه های مجموعه Microsoft Office است که شامل امکاناتی از جمله متن، تصویر، نمودار، جارت، جدول، اسمارت آرت، اینفوگرافی، ویدئو و سایر المان های گرافیکی می باشد. 

PowerPoint یک برنامه مبتنی بر ارائه (presentation-based) است و شاید اصلی ترین کاربرد پاورپوینت نیز همین باشد. در واقع اغلب افراد آن را به عنوان یک برنامه جهت ارائه و پرزنتیشن می شناسند. اما با گسترش امکانات آن، دیگر کاربرد نرم افزار پاورپوینت به ارائه خلاصه نمی شود و می توان از آن به عنوان یک برنامه گرافیکی با محیط کاربری آسان نام برد و از آن برای ساخت انواع فایل های چندرسانه ای استفاده کرد.

در ادامه این مقاله موارد استفاده از پاورپوینت را نام برده و شرح می دهیم. 

 

کاربرد های پاورپوینت

1- استفاده از پاورپوینت در آموزش

  1. تدریس: استادان دانشگاه، معلمان مدارس، مربیان و مدرسان آموزشگاه ها و… می توانند برای تدریس خود از این نرم افزار جادویی استفاده کنند. پاورپوینتی که در تدریس استفاده می شود بسیار مهم است و می تواند در میزان یادگیری و بازدهی دانشجویان و دانش اموزان تاثیر به سزایی ایفا کند.
  2. ارائه های دانش آموزی و دانشجویی: امروزه هر دانش آموز و دانشجو حداقل یک بار به استفاده از نرم افزار پاورپوینت در ارائه های کلاسی و پرزنتیشن های خود نیاز پیدا می کند. اهمیت و کاربرد این نرم افزار آنقدر بالاست که در بسیاری از مدارس تدریس می شود.
  3. استفاده در جلسات دفاع و پیش دفاع پایان نامه 
  4. تولید محتوای آموزشی با پاورپوینت برای استفاده در آموزش های آنلاین.
  5. یکی دیگر از موارد استفاده از پاورپوینت در سمینار های آموزشی است.

 

کاربرد های پاورپوینت

 

2- استفاده از پاورپوینت در تجارت و کسب و کار

از جمله کاربرد های پاورپوینت در حوزه تجارت و کسب و کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغات، معرفی شرکت و پروژه های شرکتی و همچنین ارائه گزارش: در این نوع پاورپوینت ها به معرفی شرکت، تاریخچه، اهداف، دستاورد ها، مشتریان، پروژه ها، نمونه کار ها و موضوعاتی از این دست پرداخته می شود. 
  • ساخت پروپوزال کاری با پاورپوینت و ارسال آن به کارفرمایان و مشتری ها
  • ارائه رزومه دیجیتال به صورت پاورپوینت همراه با نمونه کار به صورت تصاویر و ویدئو و نمودار و سایر المان های گرافیکی.
  • ساخت رزومه کاری با پاورپوینت به جای نرم افزار هایی همچون ورد و ابزار های آنلاین. سپس تبدیل آن به فرمت عکس یا پی دی اف جهت ارسال به شرکت ها و کارفرمایان و یا پرینت و چاپ آن.
  • کارمندان در شرکت ها می توانند از پاورپوینت جهت ارائه گزارش های اداری به مدیران و افراد رده بالا اسفاده نمایند.
  • ارائه گزارش عملکرد سالیانه
  • پرزنت خدمات یا محصولات به مشتریان: بسیاری از شرکت ها و استارت آپ ها در جلسات معرفی خدمات و محصولات به مشتریان و یا جلسات قرارداد با سایر شرکت ها، از پاورپوینت استفاده می کنند.
  • ساخت کاتالوگ های الکترونیکی: بر خلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند از پاورپوینت باید فقط هنگام ارائه و پرزنت استفاده کرد، از این نرم افزار فوق العاده می توان برای ساخت کاتالوگ های الکترونیکی نیز استفاده نمود. پاورپوینت در مواردی می تواند شما را کاملا از سایر برنامه های گرافیگی همچون فتوشاپ بی نیاز کند.

 

3- استفاده از پاورپوینت در ارائه ها، کنفرانس ها، سمینار ها و وبینار ها

همانطور که می دانید استفاده از یک پاورپوینت رسمی و شیک، در تمام کنفرانس ها، سمینارها و وبینارها اصلی کاملا ضروری است. در ساخت این پاورپوینت ها، رعایت تمام اصول ساخت پاورپوینت سمینار امری بسیار مهم است.

کاربرد های پاورپوینت

 

4- تولید محتوای شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام با پاورپوینت 

دغدغه بسیاری از افرادی که پیج های اینستاگرامی بزرگی دارند یا می خواهند از پیج خود به هر طریقی کسب درآمد کنند، طراحی پست ها و استوری های حرفه ای است. یک کاربرد برنامه پاورپوینت که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته، طراحی پست و استوری اینستاگرام با پاورپوینت است.

اگر تسلط به فتوشاپ ندارید و یا اینکه کار با فتوشاپ را بلدید اما به هر دلیلی تمایلی به کار با آن ندارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از پاورپوینت است. شما می توانید با استفاده از پاورپوینت، قالب های پست و استوری اینستاگرام بسیار حرفه ای طراحی کنید.

در صورتی که کار با پاورپوینت را به صورتی حرفه ای بلد باشید، هیچ محدودیتی در تولید محتوای اینستاگرام با پاورپوینت نخواهید داشت. اما اگر هم دانش تخصصی کار با این نرم افزار را ندارید هیچ اشکالی ندارد. زیرا:

 

5- ساخت کلیپ و موشن گرافی های ساده با پاورپوینت

مورد پنجم از مجموعه کاربرد های پاورپوینت ، ساخت کلیپ با پاورپوینت است. برای ساخت تمام کلیپ ها لازم نیست حتما از نرم افزار های بسیار پیشرفته ساخت و ادیت فیلم استفاده کنید. با استفاده از امکانات و قابلیت هایی همچون انیمیشن، ترنزیشن، اسمارت آرت ها و اشکال، استفاده از تصاویر و ویدئو، و با طراحی یک گرافیک زیبا و کمی خلاقیت، می توانید کلیپ های جذابی به کمک مایکروسافت پاورپوینت طراحی کنید. از جمله:

  • ساخت فیلم آموزشی برای شبکه های اجتماعی یا کلاس های درسی و کسب و کار
  • ساختن کلیپ های تبلیغاتی

البته ذکر این نکته ضروری است که کلیپ هایی که با پاورپوینت ساخته می شوند تمام امکانات و ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار های مخصوص ساخت و ویرایش فیلم و کلیپ را نخواهند داشت.

6- طراحی اینفوگرافیک 

یکی دیگر از کاربرد های پاورپوینت طراحی و ساخت اینفوگرافی می باشد. می توان با استفاده از اشکال و اسمارت آرت های نرم افزار پاورپوینت و البته به کمک خلاقیت، اینفوگرافی های جذابی خلق کرده و از آن ها به صورت تصاویر، ویدئو، pdf خروجی گرفت.

7- ساخت کارت ویزیت، پوستر و سایر فایل های گرافیکی با پاورپوینت

از دیگر کاربرد های استفاده از پاورپوینت، طراحی فایل های گرافیکی است. امکانات طراحی در پاورپوینت از آن چیزی که اکثر افراد تصویر می کنند بسیار حرفه ای تر و پیشرفته تراست. شما می توانید انواع طرح های حرفه ای به خصوص کارت های ویزیت یا همان بیزینس کارت ها را فقط به کمک نرم افزار پاورپوینت طراحی کنید. 

در واقع ساخت کارت ویزیت با پاورپوینت راحت ترین روشی است که می توانید یک کارت بیزینسی حرفه ای و جذاب برای کسب و کارتان آماده کنید.

  • maral mogheghi
  • ۰
  • ۰

کاربرد اکسس

اولین نسخه از این نرم‌افزار همراه با مایکروسافت ویندوز در سال 1992 پا به عرصه تکنولوژی گذاشت و ورژن بعدی در سال 94 معرفی شد. هر چه از زمان تولد این برنامه بیشتر می‌گذشت متخصصان سعی می‌کردند پیشرفت قابل ‌ملاحظه‌ای در برنامه ایجاد کنند. بهبود برنامه در سال‌های آتی عملی گشت و در حال حاضر کاربران با استفاده از آخرین نسخه از اکسس به داده‌های خود سروسامان می‌دهند.

کاربرد اکسس چیست

هر یک از ما ممکن است شرایطی را تجربه کرده باشیم که بخواهیم حجم زیادی از اطلاعات مهمی را درجایی مطمئن ذخیره کنیم. اگر آموزش ورد را دیده باشید ورد گزینه خوبی می‌تواند باشد اما اگر اطلاعات زیاد باشد و از طرف دیگر بخواهیم دسترسی سریعی به آن داشته باشیم اکسس بهترین انتخابی است که در دسترس ما قرار دارد. از مهم‌ترین مزایایی که اکسس دارد دست‌یابی سریع به داده‌ها، طبقه‌بندی، سازمان‌دهی و حتی ویرایش داده‌ها است.

البته ممکن است برخی اکسل را ترجیح دهند زیرا کاربرد نرم افزار اکسل برای آنها بیشتر است اما آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا اکسس نه؟ یا اصلاً اکسس چیست؟ اکسل قطعاً نرم‌افزار پرکاربرد و بسیار مفیدی است اما در مقایسه با اکسس شاید خیلی کارایی نداشته باشد.

همان‌طور که پیش ‌از این گفتیم در مواردی که حجم داده‌ها بسیار زیاد است. وگرنه برای داده‌های کم، اکسل کفایت می‌کند. شاید لازم باشد که در اینجا برخی از تفاوت‌های این دو برنامه آفیس را باهم مرور کنیم. در درجه اول اگر تعداد داده‌های شما زیاد است و ممکن است به عدد هزار یا بالاتر برسد قطعاً اکسس محیط بهتری برای ذخیره آن‌هاست نسبت به اکسل.

درصد خطا در اکسس به ‌مراتب کمتر از اکسل است. قطعاً هنگامی‌که با حجم زیادی از داده‌ها مواجه می‌شوید ممکن است درصد خطا هم افزایش یابد. برای مثال داده‌های تکراری، داده‌های ناقص و … دسته‌بندی اطلاعات را با مشکل مواجه می‌کند ولی اکسس تا جایی که امکان‌پذیر است این نواقص را برطرف می‌کند.

از طرف دیگر ممکن است در ورود اولیه داده‌ها برخی مسائل و فاکتورها فراموش شود و در انتهای کار به خودتان بیایید و متوجه شوید که فیلدها یا رکوردهایی را از قلم انداخته‌اید. جای نگرانی ندارد. اکسس به شما فرصت می‌دهد به‌محض یادآوری نکات ازقلم‌افتاده جدول یا فیلد جدیدی را اضافه کنید.

تفاوت اکسل و اکسس چیست

در برنامه اکسل مجبور خواهید بود که فهرست‌های خود را از یکدیگر جدا کنید و این جداسازی باعث می‌شود که دسترسی به اطلاعات با مشکل مواجه شود. در اکسس ایجاد ارتباط بین جداول مختلف کار را برای کاربر بسیار راحت‌تر خواهد کرد. پس همان طور که می بینید در پاسخ به پرسش اکسس چیست؟ می توان گفت یکی از بهترین برنامه های ثبت و ذخیره داده هایی در حجم زیاد.

اجزای نرم افزار Access چیست؟

پس از خرید آفیس اورجینال و نصب برنامه اکسس می‌توانید به‌ راحتی دیتا بیس خود را پایه‌گذاری کرده و سپس از این داده‌ها به هر شیوه‌ای که می‌خواهید، استفاده کنید. در مقاله اکسس چیست؟ شما را با پنج قسمت مهم اکسس آفیس آشنا می‌کنیم:

  • Tables

در مایکروسافت اکسس جداولی قرار دارند که سبب می‌شود اطلاعات خود را در سطرها و ستون‌های مختلف با هر تعدادی که می‌خواهید ذخیره کنید. در هر سطر می‌توان داده‌های مربوط به یک شخص خاص یا کالا و یا هر چیز دیگری را ثبت کرد که به آن رکورد می‌گویند و هر ستون درواقع به مشخصه و ویژگی خاصی از یک رکورد اشاره دارد که به نام فیلد شناخته می‌شود.

  • Queries

کوئری یک سؤال است و هر نوع پرس‌وجویی که داشته باشید سبب می‌شود اطلاعات و رکوردهایی را که در ارتباط با موضوع پرسش هستند را بیابد. با استفاده از این امکان می‌توانید اطلاعات مورد نیازتان را از جداول مختلف استخراج کرده و با اعمال شروطی بر روی آن به همان‌گونه که مدنظر دارید به آن‌ها دسترسی پیداکرده و مورداستفاده قرار دهید.

اجزای اکسس چیست

Modules(ماژول‌ها) هر یک از ماژول هایی که در برنامه اکسس وجود دارد شامل یک یا چند تابع و یا زیر برنامه است که به‌صورت خصوصی یا عمومی تعریف می‌شود.

  • Forms

با ورود و نمایش داده‌ها از فرم استفاده می‌کنید. این فرم‌ها پنجره‌هایی است که برای اطلاع‌رسانی به کاربران و یا دریافت اطلاعات از آن‌ها کمک می‌کند.

  • Reports

اکسس یکی از ابزارهای بسیار مهم آفیس جهت گزارش است. به‌راحتی می‌توانید گزارش اطلاعات و داده‌های خود را به‌صورت نمودار و یا هر شکل دیگری که می‌خواهید دریافت کنید.

اگر اطلاعات خود را در منابع مختلفی همچون ورد یا اکسل دارید نگران نباشید اکسس این فرصت را برای شما مهیا می‌کند تا از منابع مختلف استفاده کنید و نیازی به واردکردن دوباره اطلاعات نداشته باشید و در وقتتان صرفه‌جویی کنید.

در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید از اکسس یا هر برنامه دیگری استفاده کنید، نیاز ندارید که به تمام ابزارهایی که در آن تعریف‌شده است دسترسی داشته باشید. تسلط کامل مهارت ویژه‌ای است که قابل‌تقدیر بوده و از آن دفاع می‌کنیم؛ اما در اکثر این برنامه‌ها ابزارها و امکاناتی وجود دارد که شاید هیچ‌گاه گذرتان به سمت آن‌ها نیفتد و نخواهید که در کارتان از آن بهره‌مند شوید؛ بنابراین خیلی به خود سخت نگیرید و قید اکسس را به خیال اینکه لازم است بر تمام آنچه دارد مسلط باشید، نزنید.

مزایا اکسس چیست

موارد استفاده برنامه Access چیست؟

اکسس می تواند تمامی نیازهای شما به یک نرم افزار ایجاد پایگاه داده را از بین ببرد. به همین دلیل است که این نرم افزار نام بزرگی در این حوزه برای خود دست و پا کرده است. برای یادگیری کار کرد این نرم افزار به طور حرفه ای باید پشت کار کافی داشته باشید و می توانید از دورهای ICDL برای بالا بردن سرعت آن استفاده کنید.

اکسس چیست؟ مایکروسافت اکسس یکی دیگر از اعضای خانواده بزرگ مایکروسافت آفیس بوده که محل و امکانی برای ایجاد پایگاه داده‌های رابطه است. درصورتی‌که تعداد داده‌های شما زیاد است و گاهی ممکن است به بیش از عدد صد هزار هم برسد برنامه اکسس آغوشی باز برای این حجم از اطلاعات دارد و به شما امکان می‌دهد با هر شکل و شیوه‌ای که می‌خواهید به آن‌ها سروسامان بدهید.

بهترین کاربرد نرم افزار access برای سازمان‌ها و مؤسساتی است که در زمینه فروش فعالیت کرده و علاوه بر مشخصات کالا، تعداد فروش، قیمت‌ها و … اطلاعات تمام مشتریان خود را ثبت و ضبط می‌کنند.

در چنین شرایطی و با کاربرد برنامه اکسس نه ‌تنها اطلاعات دسته‌بندی می‌شوند بلکه بین هر یک از آن‌ها می‌توان رابطه‌ای برقرار کرده و درنهایت گزارش‌های دقیق و مفصلی از آن‌ها به دست آورده، چاپ یا منتشر کرد. با فراگیری برنامه اکسس و تسلط بر آن دسته‌بندی اطلاعات برایتان به‌راحتی خوردن یک لیوان آب بدل خواهد شد.

 

  • maral mogheghi
  • ۰
  • ۰

کورل دراو یکی از معروفترین نرم‌افزارهای طراحی برداری است که برای طراحی لوگو، کارت ویزیت، بروشور، پوستر، بنر، وب‌سایت و سایر موارد استفاده می‌شود. این نرم‌افزار توسط شرکت کورل توسعه داده شده است و در سال ۱۹۸۹ با ساخت کورل دراو معرفی شد. این شرکت با تولید نرم‌افزار CorelDraw خود را به دنیا معرفی نمود، نرم‌افزاری که تا به امروز نیز یکی از پرطرفدارترین و بهترین نرم‌افزارهای طراحی بهشمار میرود.برای یادگیری کورل دراو و طراحی با آن، می‌توانید از منابع مختلفی استفاده کنید، از جمله:

  • برنامه آموزش کامل کامپیوتر که در کافه بازار قابل دانلود است.
  • مجموعه آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر (ICDL) که در سایت فرادرس قابل دسترسی است.
  • پکیج آموزشی طراحی با نرم افزار کورل دراو 2021 و کار با دستگاه برش لیزر مقدماتی تا پیشرفته که در سایت تولیدی محصولات چوبی پویادکور موجود است.
  • صفر تا صد آموزش کورل دراو که در انتشارات دیجیتال آریا گستر افزار قابل دسترسی است.

همچنین، برای یادگیری کورل دراو و طراحی با آن، می‌توانید با استفاده از آن تمرین کنید و تجربه کسب کنید.

طراحی و ترسیم‌های برداری

ویژگی اصلی نرم افزار کورل دراو امکان ترسیم طرح‌ها و تصاویر وکتور است. در محیط این برنامه می‌توان به سادگی و با امکانات بسیار، شکل‌های مختلفی خلق و آن‌ها را ادیت کرد. هم‌چنین می‌توان عکس‌های ساده را به تصاویر بی‌نظیر و آثار هنری پیچیده تبدیل کرد.

 

ترسیم برداری با کورل دراو

تبدیل عکس‌های پیکسلی به وکتور

عکس‌های Raster یا Bitmap از مجموعه‌ای از پیکسل‌ها تشکیل می‌شوند و وقتی که روی این عکس‌ها زوم می‌کنید به صورت نقطه‌نقطه‌ای دیده می‌شوند. کورل دراو به کاربران اجازه می‌دهد که عکس‌های پیکسلی را به وکتور تبدیل کنند. این امر خاصیت نقطه‌نقطه شدن هنگام زوم را از بین می‌برد و تصویری شارپ تولید می‌کند. کورل دراو این کار را توسط قابلیتی به نام Corel PowerTRACE انجام می‌دهد.

 

تبدیل بیت مپ به وکتور در کورل دراو

طراحی صفحه

کورل دراو برنامه‌ایست که می‌توان از آن برای طراحی صفحات برای موارد مختلف مانند بروشور، مجله و دیگر اسناد چندصفحه‌ای استفاده کرد. این برنامه امکاناتی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد هنگام طراحی و ادیت، بین چندین صفحه جابه‌جا شوند و آزادانه طرح را توسعه دهند.

 

طراحی صفحه در کورل دراو

تایپوگرافی و استفاده‌های خلاقانه از متن

کورل دراو به همراه برنامه Corel Font Manager، به کاربران امکان ایجاد تایپوگرافی با استفاده از مجموعه‌ای کامل از ابزارها، افکت‌ها و کارکردها را می‌دهد. از طریق Corel Front Manager، کاربران می‌توانند به گروه‌های مختلف فونت‌ها و استایل‌ها در میان هزاران مجموعه موجود در گوگل دسترسی داشته باشند.

 

تایپوگرافی در کورل دراو

بهبود پرسپکتیو و کیفیت عکس

یکی از امکانات کاربردی ادیت عکس در کورل دراو، امکان اصلاح و بهبود پرسپکتیو است.

 

بهبود پرسپکتیو عکس با کورل دراو

استفاده در معماری با ترسیم نقشه و پرسپکتیو

یکی از امکانات مهم کورل دراو، امکان ترسیم نقشه و طراحی گرافیکی در پرسپکتیو است. این ویژگی به همراه سرعت و انعطاف در ترسیم، برنامه کورل را برای ارائه انواع طرح‌های معماری در قالب نقشه‌های دوبعدی و سه‌بعدی مناسب می‌کند.

پرسپکتیو

در کورل دراو می‌توان آبجکت‌های دوبعدی را به پرسپکتیو برد یا از ابتدا در پرسپکتیو ترسیم کرد، بدون اینکه نیازی به ایجاد شبکه‌های خطوط (Grid) پرسپکتیو باشد. می‌توان از میان پرسپکتیوهای یک، دو و سه‌نقطه‌ای، نوع پرسپکتیو را انتخاب کرد و به راحتی منظره‌ موردنظر را ترسیم کرد. مزیت این کار، سادگی فرایند و نیاز کم‌تر به نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی است. به جای اینکه کل یک ساختمان را مدل‌سازی کنید و بعد از زوایای مختلف آن را به صورت سه‌بعدی تصویربرداری کنید، می‌توانید منظره موردنظر را در کورل دراو ترسیم کنید.

 

ترسیم پرسپکتیو در کورل دراو

نقشه

ویژگی دیگری که کورل دراو را برای استفاده در معماری مناسب می‌کند، لایه‌بندی برنامه است. در محیط کورل مانند فتوشاپ می‌توان برای المان‌های مختلف لایه‌های جداگانه ایجاد کرد. این خصوصیت، در کنار امکان ترسیم برداری، به کاربران اجازه می‌دهد که نقشه‌‌ ترسیم کنند، یا اینکه از نرم‌افزارهایی مثل اتوکد نقشه‌ها را وارد کورل دراو کنند، المان‌های مختلف ساختمانی مثل سازه، سیم‌کشی برق و لوله‌کشی را در لایه‌های جداگانه قرار دهند و به آن‌ها نظم ببخشند.

 

وارد کردن نقشه به کورل دراو

بازی با رنگ و متریال

در کورل دراو می‌توان روی طرح سه‌بعدی، رنگ‌ها و مصالح مختلف را امتحان کرد تا به گزینه مناسب دست یافت. همچنین می‌توان عناصر مختلف مثل گیاهان و فیگورهای انسانی را در طرح قرار داد و به آن جلوه بخشید.

 

افزودن بافت و رنگ در کورل دراو

تولید گرافیک برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوای گرافیکی برای صفحات شبکه‌های اجتماعی با هدف تبلیغ محصول و خدمات، که مخاطبان را جذب کند یکی دیگر از بسترهای استفاده از این برنامه است. کورل دراو طراحی چنین گرافیک‌هایی را با ابزارهای مختلفش آسان‌تر می‌کند.

 

استفاده از کورل دراو در شبکه‌های اجتماعی

امکان همکاری

کورل دراو یک محیط پویای مشترک از طریق فضای Cloud ایجاد می‌کند که در آن می‌توان پروژه‌های مختلف را به اشتراک گذاشت. به این ترتیب، امکان ایجاد یک جریان کاری متعادل و ارتباط با همکاران و مشتری‌ها فراهم می‌شود. در کورل دراو افراد می‌توانند به راحتی روی پروژه‌ها کامنت بگذارند یا به آن‌ها یادداشت اضافه کنند و به سایر همکاران بازخورد بدهند. البته این ویژگی از طریق ثبت نام و پرداخت هزینه برای کاربران قابل دسترسی است.

 

 

کامنت گذاشتن در کورل دراو

  • maral mogheghi
  • ۰
  • ۰

آموزش مکینتاش

مکینتاش یا Macintosh یک سیستم عامل کامپیوتری است که توسط شرکت اپل توسعه داده شده است. در ادامه به برخی از ویژگی های مکینتاش و نحوه استفاده از آن پرداخته می شود:

  1. آشنایی با سیستم عامل مک: سیستم عامل مکینتاش با سیستم عامل ویندوز متفاوت است و برای استفاده از آن نیاز به آشنایی با ویژگی های آن دارید. برخی از ویژگی های مکینتاش عبارتند از:
  • رابط کاربری گرافیکی: مکینتاش دارای رابط کاربری گرافیکی است که بسیار زیبا و کاربرپسند است.
  • فضای کاری: مکینتاش دارای فضای کاری منحصر به فردی است که به شما اجازه می دهد بین برنامه های مختلف سوئیچ کنید.
  • برنامه های پیش فرض: مکینتاش دارای برنامه های پیش فرضی است که برای کاربران مفید هستند، مانند Safari برای مرور وب، iTunes برای پخش موسیقی و iMovie برای ویرایش فیلم.
  1. آموزش سیستم عامل مک: برای یادگیری سیستم عامل مکینتاش، می توانید از دوره های آموزشی مختلفی استفاده کنید. برخی از دوره های آموزشی مکینتاش عبارتند از:
  • آموزش کار با مکینتاش: در این دوره، شما با ویژگی های مکینتاش و نحوه استفاده از آن آشنا می شوید.
  • آموزش نرم افزارهای مکینتاش: در این دوره، شما با نرم افزارهای مختلفی که برای مکینتاش وجود دارند، آشنا می شوید.
  1. مزایا و معایب سیستم عامل مک: سیستم عامل مکینتاش مزایایی مانند پایداری بیشتر، امنیت بالاتر و کاربری آسانتر نسبت به سیستم عامل ویندوز دارد. با این حال، هزینه بالای سخت افزار و محدودیت در انتخاب قطعات سخت افزاری معایبی هستند که ممکن است برای برخی کاربران مهم باشد.
  2. برنامه های کاربردی مکینتاش: برای مکینتاش برنامه های کاربردی مختلفی وجود دارد که برای کاربران مفید هستند. برخی از برنامه های کاربردی مکینتاش عبارتند از:
  • Final Cut Pro: برنامه ای برای ویرایش فیلم.
  • Logic Pro: برنامه ای برای ضبط و ویرایش موسیقی.
  • Pages: برنامه ای برای ویرایش متن و ساخت سند.
  • Keynote: برنامه ای برای ساخت ارائه های تصویری.

در کل، مکینتاش یک سیستم عامل کاربرپسند و پایدار است که برای کاربران حرفه ای و علاقه مندان به طراحی و ویرایش گرافیکی و صوتی بسیار مناسب است.

  • maral mogheghi
  • ۰
  • ۰

دوره های آموزش کامپیوتر و نرم افزار در سطوح مختلف شامل موضوعات گوناگونی می شوند. برخی از موضوعاتی که در این دوره ها آموزش داده می شوند عبارتند از:

  1. مهارت های هفتگانه ICDL: این دوره شامل یادگیری مفاهیم اولیه فناوری اطلاعات، نرم افزار، سخت افزار، شبکه های اطلاعاتی و رایانه است
  2. آموزش نرم افزارهای اداری: این دوره ها شامل آموزش نرم افزارهایی مانند Word، Excel، PowerPoint و Access می شوند
  3. برنامه نویسی و کدنویسی: دوره هایی در زمینه برنامه نویسی و کدنویسی نیز ارائه می شوند. این دوره ها به افراد کمک می کنند تا مهارت های برنامه نویسی را در زبان های مختلف مانند C++, Java و Python یاد بگیرند
  4. طراحی وب و برنامه نویسی وب: دوره هایی در زمینه طراحی وب و برنامه نویسی وب نیز ارائه می شوند. این دوره ها به افراد کمک می کنند تا مهارت های لازم برای طراحی و توسعه وبسایت ها را یاد بگیرند
  5. شبکه کامپیوتری: دوره های آموزشی در زمینه شبکه کامپیوتری نیز ارائه می شوند. این دوره ها به افراد کمک می کنند تا مفاهیم و تکنولوژی های مربوط به شبکه های کامپیوتری را فرا بگیرند
  6. طراحی نرم افزار: دوره هایی در زمینه طراحی نرم افزار نیز ارائه می شوند. این دوره ها به افراد کمک می کنند تا مهارت های لازم برای طراحی و توسعه نرم افزارهای مختلف را یاد بگیرند
  7. مهارت های تحلیلی کامپیوتری: دوره هایی در زمینه مهارت های تحلیلی کامپیوتری نیز ارائه می شوند. این دوره ها به افراد کمک می کنند تا مهارت های تحلیلی و ارتباطی لازم برای حل مسائل کامپیوتری را تقویت کنند

این فهرست تنها چند موضوع از دوره های آموزشی کامپیوتر و نرم افزار است و موضوعات دیگری نیز وجود دارند. همچنین، موضوعات و مهارت های مورد آموزش در هر دوره ممکن است با توجه به موسسه آموزشی و سطح دوره متفاوت باشند.

  • maral mogheghi
  • ۰
  • ۰

نرم افزار سپیدار یکی از نرم افزارهای حسابداری و مالی بسیار قدرتمند در ایران است که توسط شرکت پارس پیامک نوین طراحی و عرضه شده است. این نرم افزار با ارائه امکانات متنوع و جامع، برای شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت‌های تولیدی، خدماتی، تجاری و... مناسب است.

امکاناتی که نرم افزار سپیدار در اختیار کاربران قرار می دهد، عبارتند از: مدیریت فروش، مدیریت انبار، مدیریت حسابداری، مدیریت مالی، مدیریت پرسنل و... همچنین نرم افزار سپیدار از قابلیت هایی مانند گزارش دهی متنوع و امنیت بالا نیز برخوردار است.

برای استفاده بهینه از نرم افزار سپیدار، بهتر است از دوره های آموزشی آن استفاده کنید. همچنین، سایت رسمی شرکت سازنده نیز منابع و آموزش‌هایی جهت آموزش نرم‌افزار و امکانات آن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه، به برخی از قابلیت‌های این نرم افزار اشاره می کنیم:

1. مدیریت فروش: نرم افزار سپیدار امکان مدیریت فروش و فاکتورها را به صورت دقیق و جامع فراهم می کند.

2. مدیریت انبار: با استفاده از نرم افزار سپیدار، امکان مدیریت انبار و کالاهای موجود در آن را دارید.

3. مدیریت حسابداری: نرم افزار سپیدار امکاناتی مانند ثبت وعده ها، ثبت پرداختی ها، تهیه اسناد حسابداری و گزارش دهی مرتبط با حسابداری را فراهم می کند.

4. مدیریت مالی: با استفاده از نرم افزار سپیدار، می توانید مالی شرکت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

5. مدیریت پرسنل: نرم افزار سپیدار به شما این امکان را می دهد تا مدیریت پرسنل شرکت خود را به بهترین شکل انجام دهید.

آموزش نرم افزار سپیدار در رشت به صورت حضوری و انلاین برگزار می شود . با شرکت در دوره اموزش سپیدار در رشت می توانید تمامی دروس و نرم افزارها را پروژه محور یاد بگیرید یعنی علاوه بر اینکه تئوری یاد می گیرید بصورت پروژه محور وارد فاز عملیاتی می شوید.

  • maral mogheghi
  • ۰
  • ۰

نرم افزار هلو حسابداری یکی از نرم افزارهای حسابداری و مالی است که توسط شرکت هلو سیستم طراحی شده و ارائه شده است. این نرم افزار با ارائه امکانات جامع و قابل اعتماد، به کسب و کارها کمک می کند تا امور مالی خود را به بهترین شکل مدیریت کنند.

نرم افزار هلو حسابداری امکانات مختلفی را برای کاربران خود فراهم می کند که شامل مدیریت فاکتورها، مدیریت بانک، مدیریت انبار و موجودی، مدیریت دستور کار و پیش فاکتور، گزارش دهی هوشمند و... است. این نرم افزار قابلیت هایی مانند اتصال به نرم افزارهای دیگر و ارسال پیامک و ایمیل نیز دارد.

برای استفاده بهینه از نرم افزار هلو حسابداری، بهتر است از دوره های آموزشی آن استفاده کنید. همچنین، شرکت سازنده نیز منابع و آموزش‌هایی جهت آموزش نرم‌افزار و امکانات آن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اگر از یک حسابدار درباره ی بهترین نرم افزار حسابداری سوال کنید قطعا نرم افزار هلو را به شما پیشنهاد خواهد داد. بدون شک یادگیری این نرم افزار به یک آموزش عالی نیاز دارد. اگر می خواهید این نرم افزار را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید می توانید در اموزشگاه آموزش نرم افزار هلو در رشت شرکت کنید.

  • maral mogheghi
  • ۰
  • ۰

تاریخچه حسابداری

خوارزمی، دانشمند معروف روش های نگرش، شمارش دهی اعداد و مفهوم صفر را توضیح داد. بعد ها در سال 1494 هجری قمری لوکاپا چولی در اروپا پایه های حسابداری را بنا کرد.

در آخر قرون وسطی به دلیل رشد اقتصادی، سیستم های حسابداری شروع به پیشرفت کردند و جایگزین روش های قدیمی تر شدند.

برای اولین بار لوکاپاچولی حسابداری دو طرفه را توضیح و دفاتر حسابداری را بوجود آورد. لوکاپاچولی رساله ای نوشته و فصلی از آن را به سیستم حسابداری اختصاص داد.

خوب است بدانید که 5 قرن قبل تر از لوکاپاچولی یعنی در قرن دهم میلادی رساله ای به اسم ضروریات علم حسابداری توسط که محمدبن محمد ابوالوفای بوزجانی برای کاسبان و کاتبان نوشته شد و متأسفانه درباره ی این کتاب پزوهشی انجام نشد.

تفکیک اموال حاکم از حساب های دولتی و جداکردن اموال تاران از حساب های تجارتخانه پیشرفتی بود که در طی دو قرن بعدی و توسط ریاضی دان هلندی، سیمون استوین انجام شد. این پیشرفت باعث ایجاد حساب سرمایه در حسابداری شد.

از گذشته تاکنون به دلیل افزایش شاخه های حسابداری، روش و شیوه های جدیدی تری بوجود آمده که تمامی آنها همچنان بر پایه ی سیستم دوطرفه یا دوبل گذشته است.

تاریخچه حسابداری

رشته حسابداری چیست

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که داشن آموزان زمان انتخاب رشته میپرسند این است که رشته حسابداری چیست ؟ چرا باید این رشته را انتخاب کنم؟ یک حسابدار چه وظایفی بایاد به عهده داشته باشه ؟ در نهایت حقوق یک حسابدار در ایران و خارج از کشور چقدر است؟

در پاسخ به سوال رشته حسابداری چیست باید گفت که حسابداری یکی از رشته های پرطرفدار در ایران و جهان است که در دنیای امروز نیاز هر سازمان و کسب و کاری است. رشته حسابداری برای مدیریت و نظم بخشیدن به اطلاعات جمع آوری شده، تهیه گزارش های مالی، آنالیز و تجزیه و تحلیل گزازش ها، ارزیابی دارایی ها و بدهی ها و به طور کلی برای رسیدگی به جریان های مالی و نقدی پایه ریزی شده است.

ورود به رشته حسابداری از تمام رشته های آموزش عالی ریاضی، تجربی و انسانی امکان پذیر است و کسانی هم کهاز هنرستان رشته حسابداری را انتخاب کنند میتوانند مستقیما وارد رشته حسابداری دانشگاه شوند. 

دروس رشته حسابداری در دانشگاه

به طور کلی دروسی که یک حسابدار باید در دانشگاه پاس کند تا بتواند فارغ التحصیل شود به دو دسته دروس پایه و دروس تخصصی تقسیم میشوند. البته در این میان دروس معارف هم هستند که برای همه رشته های دانشگاهی یکسان و مشترک میباشند.

  • دروس پایه

دروسی مانند ریاضیات پایه، ریاضیات کاربردی، آمار،مبانی کاربرد کامپیوتر، پژوهش و عملیات، مدیریت تولید، حقوق بازرگانی، پول و ارز بانکداری،روانشناسی عمومی، جامعه شناسی، اصول علم اقتصاد، مبانی سازمان مدیریت، توسعه اقتصادی، مالیه عمومی، روش تحقیق.

  • دروس تخصصی

دروسی مانند  مدیریت مالی، مباحث جاری حسابداری، متون حسابداری،اصول حسابداری، حسابداری میانه، حسابداری پیشرفته،حسابرسی، حسابداری مالیاتی،حسابداری صنعتی.

مهارت لازم برای حسابداری

در ادامه می توانید مواردی از مهارت های لازم برای حسابداری را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که کسب این مهارت ها پیشرفت هایی هایی را برای شما در زمینه کاری و استخدام رقم می زند.

  • قدرت تجزیه و تحلیل برای بررسی و صدور اسناد
  • آشنایی و کار با نرم افزار های حسابداری
  • محسابه ی بیمه، حقوق، دستمز و مالیات کارکنان
  • جمع آوری و تحویل گزارش های دوره ای خرید و فروش
  • ثبت دفاتر قانونی
  • محاسبه ی مالیات ها تکلیفی مانند اجاره، حق الزحمه، حقوق و . . .
  • محسابه ی هزینه های تمام شده محصولات و خدمات ارائه شده
  • آشنایی وکار با کامپیوتر و اینترنت
  • جمع آوری گزارشات مدیریتی
  • فن بیان بالا
 حسابداری به انگلیسی

Accountant یا حسابداری، یکی از علوم مورد نیاز در هر کسب و کاری است که به آن زبان تجارت نیز گفته می شود.

حسابدار اطلاعات لازم در زمینه ی گزارشات مالی را تهیه و آنها را مورد بررسی قرار می دهد و نتایج به دست آمده را در اختیار مدیران اقتصادی قرار می دهد.

 فرایند حسابداری چیست

فرایند های حسابداری در دو دروه زمانی؛ در طول و در پایان دوره مالی انجام می شود. برای مثال جمع آوری اطلاعات مالی، تجزیه و تحلیل معاملات، ثبت معاملات و . . . در طول دوره مالی انجام می شوند.

به طور کلی فرایند های حسابداری ابتدا با جمع آوری تمامی اطلاعات مالی شرکت، سازمان و . . . صورت میگرد سپس به ترتیب مراحل بررسی های لازم بر روی معاملات و عمالیات های مالی، ثبت معمالات و عملیات های مالی، انتقال اطلاعات از دفاتر کل، تهیه تراز آزمایشی، ویرایش و اصلاح حساب های منتقل شده به دفتر کل، تهیه اطلاعاتی از سود، زیان و تغییرات سرمایه، بستن حساب های موقت، تهیه تراز آزمایشی و ترازنامه و به دنبال آن بستن حساب های موقت انجام می شود.

اگر شما برای انجام امور حسابداری و مالی خود به دنبال یک مرکز معتبر و حرفه ای میگردید میتوانید از خدمات حسابداری و مالی شرکت حسابداری آریا تهران نهایت بهره را ببرید.

کارشناسان در شرکت آریا تهران با بیش از 15 سال سابقه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان با بالاترین کیفیت هستند.

 فرایند حسابداری چیست

 انواع حسابداری

حسابداری فروشگاهی، حسابداری دولتی، حسابداری مالیاتی ، حسابداری مدیریت، حسابداری مدیریت، حسابداری مالی، حسابداری بازرگانی، حسابداری منابع انسانی و . . .. از انواع حسابداری ها هستند که بسته به نیاز شرکت ها، سازمان ها ، موسسات و . . . مورد استفاده قرار می گیرند.

در این قسمت انواع متفاوت حسابداری را برای شما توضیح داده ایم تا بیشتر با گرایش های حسابداری در ایران آشنا شوید.

انواع حسابداری

 حسابداری فروشگاهی

از ضروریات فعالیت های یک فروشگاه یادداشت خرید و فروش ها، مقدار سود و زیان، زمان گرفتن یا پردخت چک ها، موجودی یک کالا  در انبار و . . . است. به طور کلی انجام این عملیات ها و ثبت آنها حسابداری فروشگاهی گفته می شود.

در صورتی که حسابرسی ها در زمینه ای نام برده شده انجام نشود امکان مواجهه با ضررهای مالی و ورشکستگی را برای افراد زیاد می کنند.

حسابداری دولتی

در Governmental Accounting یا حسابداری دولتی فرآیند های ثبت، تجزیه و تحلیل، طبقه بندی و تفسیر اطلاعات مالی دولتی در ابعاد بزرگتر و گسترده تر صورت می گیرد.

حسابرسی بدهی ها و دارایی ها، نگهداری از حساب های یک سازمان، نقل وانتقالات و . . . عملیات های اقتصادی هستند که در حسابداری دولتی انجام می شود.

سوابق مالی در حسابداری دولتی نگهداری و به از این معمالات مالی به عنوان شواهد استفاده می شود.

حسابداری دولتی خود به زیرمجموعه هایی تقسیم می شود تا عملیات های مالی و ثبت آنها راحت تر انجام شود. این زیرمجموعه ها عبارتند از:

  • حسابداری نقدی
  • حسابداری تعهدی
  • حسابداری نیمه تعهدی
  • حسابداری تعهدی تعدیل شده
  • حسابداری نقدی تعدیل شده

 حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی یا Tax Accounting  یکی از انواع حسابداری است که تمرکزش بر روی مالیات است به جای صورت های مالی عمومی یک حسابدار مالیاتی اموری مانند حقوق، حق الزحمه و دستمزد کارکنان و دیگر حساب های مالیاتی را رسیدگی می کند.

 افراد و کسب و کار ها باید قوانین مشخصی که در حسابداری مالیاتی وضع شده پیروی و آنها را رعایت کنند.

اگر برای امور مالیاتی خود به دنبال یک حسابدار حرفه ای و خبره میگردید تا تمام امور مالیاتی شما را به صورت تخصصی انجام دهد میتوانید از خدمات مالیاتی شرکت حسابداری آریا تهران بهره مند شوید.

 حسابداری مدیریت

می توان گفت که حسابداری مدیریت پلی بین رشته ی حسابداری و مدیریت است به همین دلیل مسئولیت ها و وظایفی که انجام می شود در این دو رشته شبیه است.

استفاده از مهارت ها و دانش های به روز و حرفه ای برای جمع آروی اطلاعات مالی و حسابداری در حسابداری مدیریت بسیار اهمیت دارد.

حسابداری مدیریت باجمع آوری گزارشات، برنامه ریزی و کنترل مناسب معاملات به شرکت ها برای رسیدن به اهداف خود و گرفتن تصمیمات کمک می کنند.

 حسابداری مالی

تهیه صورت های مالی هدف حسابداری مالی است. در حسابداری مالی به ثبت، جمع آوری و خلاصه نویسی گزارشات مالی وسیع یک کسب و کار پرداخته می شود تا وضعیت معینی از اطلاعات مالی به دست آید.

 حسابداری بازرگانی

معلوم شدن گردش مالی و حساب های کسب و کار ها، کنترل حساب های مالی و ارائه و بررسی گزارشات مالی و . . . عملیات هایی هستند که در حسابداری بازرگانی انجام می شود.

ثبت و بایگانی اسناد، انجام امور بیمه، مالیاتی و بانکی، قوانین گمرک و تجارت کشور ایران با دیگر کشور ها، قوانین بورس و اوراق بهادار از دیگر وظایفی است که یک حسابدار بازرگانی باید بر آنها تسلط داشته باشد.

 حسابداری منابع انسانی

Human resource accounting  یا حسابداری منابع انسانی عملیات های شناسایی و گزارش هایی که به طور حسابرسی متعارف سازمان ها درنظرگرفته نشده و نمی شوند مانند سرمایه گذاری در زمینه منابع انسانی را انجام می دهند.  

منابع انسانی ارزشمند ترین نیرو های هر کسب وکاری هستند و شرکت ها برای پیشرفت و توسعه این نیرو های انسانی به طور مرتب در تلاش هستند.

ارزیابی و بررسی منابع انسانی در فرایند های استخدام، انتخاب آموزش و پیشرفت دارایی های انسانی برای هر شرکت یا سازمانی بسیار موثر است.

 حسابدار کیست

حالا که متوجه شدید رشته حسابداری چیست و چه گرایش هایی دارد وقت آن رسیده که با ویژگی های حسابدار بیشتر آشنا شوید و با در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی خود بسنجید که آیا این کار به درد شما میخورد یا نه .

به عنوان یک حسابدار ، شما نقش مهمی در دنیای کسب و کار و تجارت بازی خواهید کرد. کار اصلی حسابدار تهیه و بررسی سوابق مالی است.

یک حسابدار مسئول مالی مشتریان ، مدیران شرکت ، سرمایه گذاران ، طلبکاران و… می باشد. حسابداران باید وظایف خود را بر اساس اصول ، استانداردها و قوانین قابل اجرا انجام دهند.

کارحسابدار به طور کلی شامل ثبت اطلاعات مالی ، تهیه گزارش و ارائه آن می باشد.

امروزه تمام مدیران شرکت های مختلف نیازمند حسابدار در سازمان خود می باشند. حتی یک شرکت تازه تاسیس باید فردی را برای انجام کارهای حسابداری استخدام نماید.

آموزش حسابداری مزایای بسیاری دارد که به شما در کاری کردن در صنعت حسابداری و مالی کمک می‌کند. برخی از این مزایا عبارتند از:

1- بازار کار: حسابداری یکی از شاخه‌های مهم صنعت مالی است که همیشه نیاز به کارشناسان حسابداری دارد. با آموزش حسابداری در رشت، می‌توانید در بازار کار به راحتی فرصت های شغلی را به دست آورید.

2- مهارت های فنی: یادگیری حسابداری، شما را با مفاهیم مالی آشنا می‌کند و به شما کمک می‌کند تا مهارت های فنی مربوط به مالی را درک کنید. این مهارت ها شامل آشنایی با بودجه‌بندی، تعیین هزینه‌ها، تحلیل داده‌های مالی و غیره می‌شود.

3- مدیریت مالی: با آشنایی با حسابداری، می‌توانید برای خود یک برنامه مالی ریزی کنید و بهترین راهکار برای مدیریت مالی خود را پیدا کنید. همچنین، با مسلط شدن به مفاهیم حسابداری، می‌توانید به شرکت‌ها و سازمان‌ها در مدیریت مالی و گزارش دهی بهتر کمک کنید.

4- رشد شغلی: یادگیری حسابداری می‌تواند به شما در رشد شغلی کمک کند. با مهارت‌های حسابداری، می‌توانید به عنوان مدیر مالی، حسابدار، مشاور مالی و یا کارشناس مالی در شرکت‌های مختلف کار کنید.

5- درآمدزایی: حسابداری یکی از شاخه‌هایی است که می‌توانید با آن درآمد خوبی کسب کنید. با توجه به اینکه شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد نیاز به خدمات حسابداری دارند، می‌توانید با ارائه خدمات حسابداری به آن‌ها درآمد خوبی کسب کنید.

  • maral mogheghi
  • ۰
  • ۰

اندروید (Android) سیستم‌ عاملی متن‌ باز است که بر پایه هسته لینوکس توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است. متن باز بودن اندروید به این معنا است که سورس کد اصلی آن در دسترس عموم قرار دارد. یعنی برای استفاده از آن نیازی به دریافت مجوز و یا صرف هزینه نیست. متن باز بودن اندروید باعث می‌شود که سورس کد اصلی آن به راحتی در اختیار کاربران و توسعه دهندگان مختلف در سرتاسر جهان قرار گیرد. این ویژگی باعث می‌شود اندروید توسط توسعه دهندگان بیشماری بررسی شود و در نهایت ارتقا یابد.

چرا باید برنامه نویس اندروید شویم؟

برنامه نویس اندروید android

تا به‌ حال به این موضوع فکر کرده ‌اید که جهان بدون گوشی‌های هوشمند چگونه خواهد بود؟ تصور دنیای امروزی بدون گوشی‌های هوشمند برای ما کار چندان ساده ای نخواهد بود. زیرا میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند در میان مردم بیش از پیش در حال افزایش است و مردم روز به روز به آن‌ها وابسته‌تر می‌شوند. امروزه تقریبا همه کاربران برای رفع نیازهای روزانه خود، از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. این نیازها کوچکترین و متداول‌ترین کارهای افراد را هم شامل می‌شوند. از جمله خرید کردن، درخواست تاکسی، برقراری ارتباط، انجام امور مالی و…. .

بنابراین با ظهور گوشی‌های هوشمند به ویژه گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، بازاری جدید و بزرگ برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان ایجاد شد. به تدریج با افزایش کاربرد این دستگاه‌ها در میان مردم و احساس نیاز به نرم افزارهای مختلف، بازار اپلیکیشن‌های موبایل روز به روز گسترده‌تر شد و بسیار رونق گرفت. بر این اساس برنامه نویسی اپلیکیشن های موبایلی به یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین شاخه‌های برنامه نویسی تبدیل شود. تاکنون سیستم عامل‌های مختلفی مانند Symbian، BadaOs و… برای گوشی‌های موبایل ارائه شده اند، اما نتوانستند در میدان رقابت با سیستم عامل‌های دیگر دوام بیاورند.

در واقع مهم‌ترین دلیل برای یادگیری برنامه نویسی اندروید، بازار کار خوب آن در ایران و سایر کشورهای جهان است. شما پس از آموزش برنامه نویسی اندروید، هیچ گاه بیکار نخواهید ماند و در هر کجا که باشید می‌توانید کسب درآمد کنید.

سیستم عامل اندروید طی سال هایی که از تولدش می‌گذرد توانسته است از تمام رقبای خود در این میدان پیشی گیرد. این سیستم عامل به پرکاربردترین و محبوب‌ترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. امروزه اندروید توانسته است بیش از 73 درصد از بازار سیستم عامل‌های گوشی هوشمند را در اختیار خود درآورد. سیستم عامل iOS با کسب حدود 17 درصد از این بازار در حال تعقیب اندروید است. اگر سایر دستگاه‌های همراه مانند تبلت، گجت‌های هوشمند و… را به این آمار اضافه کنیم، اختلاف این دو سیستم عامل بسیار بیشتر خواهد شد. بر این اساس اندروید توانسته است به عنوان فراگیرترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند، تبلت ها، گجت‌ها و… شناخته شود.

یادگیری برنامه‌نویسی اندروید مزایای بسیاری دارد که به شما در کاری کردن با دستگاه‌های هوشمند و توسعه برنامه‌های موبایل کمک می‌کند. برخی از این مزایا عبارتند از:

1- بازار کار: با توسعه صنعت تلفن های هوشمند، نیاز به برنامه نویس های اندروید رو به افزایش است و به همین دلیل با آموزش برنامه نویسی اندروید رشت می‌توانید در بازار کار به راحتی فرصت های شغلی را به دست آورید.

2- مهارت های فنی: یادگیری برنامه نویسی اندروید، شما را با مفاهیم جدید و فنی آشنا می‌کند، به شما کمک می‌کند تا نیازهای مشتریان را درک کنید و برای خدمت به آن‌ها بتوانید برنامه‌های با کیفیت و قابل اعتماد طراحی کنید.

3- ایجاد تجربه کاربری بهتر: با آشنایی با طراحی برنامه‌های اندروید، می‌توانید تجربه کاربری بهتری برای کاربران خود ایجاد کنید. با توجه به اینکه برنامه‌های اندروید برای افراد بسیار مهم و کاربردی هستند، طراحی یک برنامه با تجربه کاربری بهتر می‌تواند به شما کمک کند که موفقیت بیشتری داشته باشید.

4- درآمدزایی: بعد از طراحی برنامه نویسی اندروید، می‌توانید به راحتی از آن درآمد کسب کنید. با انتشار برنامه‌هایی که طراحی کرده‌اید، می‌توانید از طریق تبلیغات درآمد خوبی کسب کنید یا برنامه‌های پولی طراحی کرده و درآمد زیادی به دست آورید.

  • maral mogheghi